Mylić się jest rzeczą ludzką, ważne jednak by się do takowej pomyłki umieć przyznać. Zasada ta nabiera szczególnego znaczenia w biznesie, gdzie przecież szybkie i zdecydowane zmiany nieefektywnej strategii mogą zaważyć na sukcesie lub porażce na rynku. Nie inaczej jest ze sklepami internetowymi. Ich właściciele z racji dużej konkurencji, również muszą podejmować cały szereg decyzji, łącznie z pierwszą, czyli na jakiej platformie „postawić” swoją stronę. Co się z tym wiąże? Jak można naprawić szkody? Na jakie korzyści można liczyć, decydując się na zmiany? Więcej na ten temat w kolejnych akapitach.
Czasem opłaca się zaryzykować
Zdarza się, że powzięte postanowienie okazuje się błędem, a współpraca i działanie zakupionego oprogramowania z każdym kolejnym dniem są coraz bardziej uciążliwe, czy wręcz hamują rozwój działalności. Nic straconego, gdyż dzisiejsza oferta wielu platform oferuje możliwość przeniesienia sklepu internetowego, a tym samym szybką poprawę jego funkcjonowania i automatyzacji sprzedaży za pośrednictwem Sieci. Choć może to brzmieć skomplikowanie, a strach przed tak radykalnymi zmianami potrafi sparaliżować proces decyzyjny, to przeprowadzenie tego typu małej rewolucji może się opłacić niejednemu właścicielowi sklepu zajmującego się internetową dystrybucją.
Sposób na zwiększenie sprzedaży?
Nie tylko to jak prezentuje się warstwa wizualna sklepu, ma wpływ na generowaną sprzedaż, jeśli jednak jego adres jest dobrze widoczny w wyszukiwarce, to zostaje nam w zasadzie jedynie standaryzacja obsługi oraz optymalizacja działania tej formy handlu. Tego ostatniego działania nie można przeprowadzić natomiast bez odpowiednich narzędzi, co z kolei prowadzi nas wprost do projektu i zakresu możliwości oprogramowania, którym posługujemy się w ramach panelu administracyjnego i współpracy z platformą, która wspiera działanie domeny sprzedażowej. Jeśli na tym etapie pojawiają się zaś problemy, to trudno będzie opracować strategię walki o wyższą sprzedaż, nie angażując w to więcej czasu i środków niż można by było uzyskać przy wyborze innego oprogramowania SaaS. Czy zatem przeniesienie sklepu jest odpowiedzią na problemy z brakiem wzrostu popularności oferty? Tak, jednak tylko jeśli decyzja ta jest przemyślana i oparta na konkretnych innowacjach i narzędziach (nie zaś jedynie nowej warstwie kosmetycznej).
Jakie możliwości daje przeniesienie sklepu?
Wielu przedsiębiorców obawia się przenoszenia sklepu na inną platformę, gdyż pomimo średnich efektów i niemałych problemów z obsługą, zainwestowali w stworzenie go masę czasu. Nie chcą utracić efektów swojej pracy. Warto więc zdać sobie sprawę, że usługa ta w przypadku wartościowych i doświadczonych platform jest kreowana w sposób w pełni kompleksowy i mający zapewnić szybki efekt, niewielkim kosztem i nakładem pracy. Dlatego możliwościami, na jakie można liczyć w takim wypadku, są miedzy innymi:
– pełne przeniesienie starej bazy produktów (z opisami, galerią, cennikiem, kategoriami, stanem magazynowym itd.),
– eksport bazy klientów (nie trzeba będzie budować jej od nowa, a więc można zachować także ciągłość w wysyłaniu newsletterów),
– migracja całej historii zamówień (zdarza się, że powrót do zamówienia i jego danych jest potrzebny podczas reklamacji, więc dane te nie mogą zostać w żadnym stopniu utracone),
– nowa kreacja graficzna w oparciu o stare projekty i wygląd strony,
– przekierowanie linków (istnieją narzędzia, które odpowiednio wykorzystane mogą w pełni zachować dotychczasowy autorytet strony i przekierować jego moc – a także klientów – do nowego sklepu),
– wysokie bezpieczeństwo danych oraz sprawdzony hosting.
Za współpracę merytoryczną dziękujemy platformie RedCart.pl