Sklep, który przygotował atrakcyjne kupony rabatowe, musi zadbać o jeszcze jedną istotną kwestię – dotarcie z nimi do klientów. Aby to osiągnąć, warto zastosować kilka opisanych poniżej sposobów.
Newsletter
Kupony rabatowe są świetnym sposobem na budowanie lojalności stałych klientów. Dlatego też często czyni się je elementem mailingów, które są sposobem na nawiązanie relacji z klientem. Jest to także narzędzie stosunkowo tanie, ponieważ nie wymaga płacenia prowizji zewnętrznemu podmiotowi.
Newsletter daje możliwość informowania stałych klientów o obecnych i nadchodzących promocjach. Za jego pomocą możemy także przypomnieć się klientom, którzy nie zrobili u nas zakupów już od pewnego czasu, oferując im specjalną zniżkę.
Istnieje kilka sposobów na zmaksymalizowanie skuteczności wiadomości zawierających oferty rabatów. Przede wszystkim warto pamiętać o chwytliwym tytule – najlepiej jeżeli będzie w nim zawarta informacja o promocji. Nie trzeba wyjaśniać, dlaczego może to zachęcić klienta do otwarcia wiadomości! Warto też pamiętać o stronie graficznej samej wiadomości, która pozwoli zrobić na odbiorcy dobre wrażenie. Nie zaszkodzi również zaznaczyć, że promocja jest ograniczona czasowo, ponieważ presja czasu skłania klientów do podejmowania szybkich decyzji zakupowych.
SMS
Jeżeli posiadamy numer telefonu do klienta, można poinformować go o promocjach za pośrednictwem SMS-a. Skuteczność takich kampanii jest trudna do dokładnego ocenienia, jednak można liczyć, że klient chętniej przeczyta SMS-a niż mailową, ponieważ większość klientów częściej przegląda skrzynkę SMS-ową niż pocztę elektroniczną.
Media społecznościowe
Media społecznościowe są w dzisiejszych czasach potęgą, nic dziwnego zatem że wiele firm również za ich pomocą promuje rabaty. Dużą zaletą tej metody jest możliwość dotarcia do bardzo określonej grupy docelowej. Nie bez znaczenia jest także fakt, iż rabaty mogą zwiększyć zainteresowanie samym profilem naszego sklepu w serwisie społecznościowym. To z kolei daje możliwość poszerzenia bazy klientów i zbudowania atrakcyjnego wizerunku marki.
Strona sklepu
Promowanie rabatów na stronie sklepu jest najprostszą (i zupełnie darmową!) metodą w przypadku tego typu kampanii i bardzo często okazuje się zaskakująco skuteczne. To szansa, by na samym wstępie zrobić dobre wrażenia na osobach, które trafiły na stronę sklepu za pośrednictwem wyszukiwarki internetowej. Dzięki temu możemy zyskać nowych klientów, którzy z dużym prawdopodobieństwem dokonają później ponownych zakupów.
Strony z rabatami
Kanałem promocyjnym, którego nie można pominąć są niewątpliwie strony z rabatami. W ich przypadku należy liczyć się z koniecznością odstąpienia witrynie prowizji od sprzedaży, jednak ich potencjał promocyjny jest bardzo duży. Najpopularniejsze strony tego typu są odwiedzane przez ogromną ilość internautów, co daje duże możliwości w zakresie przyciągnięcia nowych klientów. Warto zatem zapoznać się z dużą ilością serwisów tego typu i ocenić, z którym najbardziej opłaca się nam współpracować.
Dołączenie kuponu do zamówienia
Firmy prowadzące sklepy internetowe dobrze wiedzą, jak ważna jest lojalność klientów. Aby zatem zamienić nowego klienta w stałego, warto dołączyć kupon do zamówienia. Istnieje wtedy naprawdę duża szansa, że szybko dokona ponownych zakupów.
W przygotowaniu artykułu pomogła witryna terdeals.com/pl.