Hostessa

Hostessa na promocje – skuteczna akcja zwiększająca sprzedaż

Gospodarka Praca

Reklama bezpośrednia to ta, która ma zwiększać sprzedaż nie tylko poprzez wywoływanie pozytywnych emocji, ale również dostarczanie rzetelnych informacji.

 

Właśnie taką funkcję pełnią hostessy. To dlatego współpraca z nimi jest korzystna z punktu widzenia efektów działań promocyjnych.

Szybka akcja promocyjna czy długofalowa współpraca?

Zadaniem hostessy jest promowanie oferty firmy. Ta może odbywać się poprzez degustację produktów albo prezentację w postaci katalogów, broszur informacyjnych czy ulotek. Efektem pracy hostess może być też wzmacnianie pozytywnego wizerunku firmy. Często zatrudniane są one na różnego rodzaju targi, konferencje, sympozja i inne wydarzenia biznesowe, na których witają gości, pomagają w obsłudze, rozdają gifty. Tak naprawdę żaden stojak na ulotki czy ekspozytor materiałów drukowanych nie zastąpi bezpośredniego kontaktu z reprezentantką firmy, która nie tylko wręczy takowe osobiście, ale również odpowie na wszystkie pytania. Nie ma przecież wątpliwości, że dobra hostessa jest nie tylko ładna i zawsze uśmiechnięta, ale też komunikatywna. Posiada także rzetelną wiedzę na temat produktów reprezentowanej firmy, dzięki czemu potencjalny klient może od razu podjąć decyzję o zakupie.

Najczęściej współpraca z hostessami przebiega cyklicznie. Chociaż nie wiąże się z wysokimi kosztami, patrząc na korzystne efekty, to zatrudnianie hostess odbywa się zazwyczaj cyklicznie, w ramach prowadzonej akcji promocyjnej. Oczywiście można też podjąć długofalową współpracę, natomiast na co dzień ich pracę zastępuje tradycyjny stojak na ulotki, a hostessy reprezentują firmę przy okazji specjalnych wydarzeń bądź tylko w czasie wzmożonego ruchu potencjalnych klientów, na przykład w weekendy czy w okresie świąt.

Jak podjąć współpracę z hostessą?

Najprostszym sposobem na rozpoczęcie współpracy z hostessą w ramach promowania produktów czy usług firmy jest zwrócenie się do agencji hostess. Można też szukać indywidualnych ofert chęci podjęcia takiego zatrudniania. To jednak agencja ma w tym zakresie o wiele większe doświadczenie i nawiązanie takiej współpracy daje gwarancję należytego wywiązania się z wszelkich warunków umowy. To agencja odpowiada za pracę hostess. Te są weryfikowane pod względem cech, którymi hostessa musi się wykazywać. Korzystając z prywatnych ogłoszeń, nigdy nie mamy pewności co do kwalifikacji czy wyglądu hostessy, co przecież również nie jest bez znaczenia.

Praca hostessy a inne działania marketingowe

Okazuje się, że chociaż zatrudnienie hostessy jest nieco droższe niż na przykład inwestycja w stojak na ulotki, to jednak efekt takich działań jest o wiele lepszy. Co ciekawe, nie ma żadnych przeciwwskazań, by wszystkie działania promocji w miejscu sprzedaży prowadzić jednocześnie. Niejednokrotnie zdarza się przecież, że ekspozytor ulotek zostaje ustawiony tuż przy stanowisku hostess. To jednak reprezentantka firmy jest w stanie nakłonić potencjalnego klienta do zainteresowania się produktem bądź usługą. W przypadku samej ekspozycji materiałów drukowanych to odbiorca musi samodzielnie wykazać chęć poznania oferty.

Artykuł przygotowany w oparciu o stronę internetową Wist, producenta stojaków na ulotki.

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o