Reklama bezpośrednia to ta, która ma zwiększać sprzedaż nie tylko poprzez wywoływanie pozytywnych emocji, ale również dostarczanie rzetelnych informacji.
Właśnie taką funkcję pełnią hostessy. To dlatego współpraca z nimi jest korzystna z punktu widzenia efektów działań promocyjnych.
Szybka akcja promocyjna czy długofalowa współpraca?
Zadaniem hostessy jest promowanie oferty firmy. Ta może odbywać się poprzez degustację produktów albo prezentację w postaci katalogów, broszur informacyjnych czy ulotek. Efektem pracy hostess może być też wzmacnianie pozytywnego wizerunku firmy. Często zatrudniane są one na różnego rodzaju targi, konferencje, sympozja i inne wydarzenia biznesowe, na których witają gości, pomagają w obsłudze, rozdają gifty. Tak naprawdę żaden stojak na ulotki czy ekspozytor materiałów drukowanych nie zastąpi bezpośredniego kontaktu z reprezentantką firmy, która nie tylko wręczy takowe osobiście, ale również odpowie na wszystkie pytania. Nie ma przecież wątpliwości, że dobra hostessa jest nie tylko ładna i zawsze uśmiechnięta, ale też komunikatywna. Posiada także rzetelną wiedzę na temat produktów reprezentowanej firmy, dzięki czemu potencjalny klient może od razu podjąć decyzję o zakupie.
Najczęściej współpraca z hostessami przebiega cyklicznie. Chociaż nie wiąże się z wysokimi kosztami, patrząc na korzystne efekty, to zatrudnianie hostess odbywa się zazwyczaj cyklicznie, w ramach prowadzonej akcji promocyjnej. Oczywiście można też podjąć długofalową współpracę, natomiast na co dzień ich pracę zastępuje tradycyjny stojak na ulotki, a hostessy reprezentują firmę przy okazji specjalnych wydarzeń bądź tylko w czasie wzmożonego ruchu potencjalnych klientów, na przykład w weekendy czy w okresie świąt.
Jak podjąć współpracę z hostessą?
Najprostszym sposobem na rozpoczęcie współpracy z hostessą w ramach promowania produktów czy usług firmy jest zwrócenie się do agencji hostess. Można też szukać indywidualnych ofert chęci podjęcia takiego zatrudniania. To jednak agencja ma w tym zakresie o wiele większe doświadczenie i nawiązanie takiej współpracy daje gwarancję należytego wywiązania się z wszelkich warunków umowy. To agencja odpowiada za pracę hostess. Te są weryfikowane pod względem cech, którymi hostessa musi się wykazywać. Korzystając z prywatnych ogłoszeń, nigdy nie mamy pewności co do kwalifikacji czy wyglądu hostessy, co przecież również nie jest bez znaczenia.
Praca hostessy a inne działania marketingowe
Okazuje się, że chociaż zatrudnienie hostessy jest nieco droższe niż na przykład inwestycja w stojak na ulotki, to jednak efekt takich działań jest o wiele lepszy. Co ciekawe, nie ma żadnych przeciwwskazań, by wszystkie działania promocji w miejscu sprzedaży prowadzić jednocześnie. Niejednokrotnie zdarza się przecież, że ekspozytor ulotek zostaje ustawiony tuż przy stanowisku hostess. To jednak reprezentantka firmy jest w stanie nakłonić potencjalnego klienta do zainteresowania się produktem bądź usługą. W przypadku samej ekspozycji materiałów drukowanych to odbiorca musi samodzielnie wykazać chęć poznania oferty.
Artykuł przygotowany w oparciu o stronę internetową Wist, producenta stojaków na ulotki.