Państwo szykuje rewolucję w branży turystycznej. Nowe przepisy mają obowiązywać już od 1 lipca!

Wiadomości

Informacje odnośnie nowej ustawy, która ma dotyczyć rynku usług turystycznych już od 1 lipca 2018 roku. Klienci biur podróży mogą sporo zyskać na nowych przepisach,które gwarantują bezpieczeństwo umów i dłuższy czas dochodzenia roszczeń!

Państwo szykuje rewolucję w branży turystycznej. Nowe przepisy mają obowiązywać już od 1 lipca!

Rząd zapowiada nowe, wyjątkowo restrykcyjne prawo o ochronie danych osobowych oraz ustawę o imprezach turystycznych, które biura podróży będą musiały respektować dokładnie od dnia 1 lipca 2018 roku. Branża turystyczna może odczuć te zmiany z niekorzyścią dla siebie, jednak klienci biur podróży powinni być zadowoleni.

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego poświęcone ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
Już 25 maja w życie wejdzie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego poświęcone ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (w skrócie RODO), które musi przestrzegać również Polska. Biura podróży mają bardziej restrykcyjnie chronić dane osobowe swoich klientów, a przedsiębiorstwa które nie będą przestrzegały przepisów, czekają duże, nawet milionowe kary. Będzie to w dużej mierze dotyczyło organizatorów imprez turystycznych, którzy nie zawsze przestrzegają procedury ochrony danych swoich klientów, ale również wszystkich innych branż rynku.

Ustawa o imprezach turystycznych i usługach powiązanych już od 1 lipca
Najważniejszą zmianą dla całej polskiej branży turystycznej będzie nowa ustawa o imprezach turystycznych i usługach powiązanych. Będzie ona regulować prawa i obowiązki organizatorów wycieczek i zorganizowanego wypoczynku. Zwiększono poziom bezpieczeństwa klientów tradycyjnych biur podróży jak i tych, którzy wycieczki kupują drogą internetową. Określono warunki oferowania, sprzedaży i realizacji imprez turystycznych oraz powiązanych usług turystycznych organizowanych w kraju jak i za granicą, a także zasady na jakich nadal będzie funkcjonował Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.

Klient będzie miał 3 lata na roszczenia!

Najbardziej niekorzystną zmianą dla branży turystycznej będzie zmiana czasu możliwych roszczeń klientów z 30 dni na 3 lata po zakończeniu usługi turystycznej. Będzie to znaczące wydłużenie czasu, jaki klient ma na złożenie reklamacji, obecnie jest to zaledwie 30 dni. Od 1 lipca organizator imprezy turystycznej musi dokładnie określać w umowie czas i sposób składania reklamacji, a zapis nie może budzić żadnych wątpliwości. Nad zgodnością umów podpisywanych przez klientów z biurami podróży ma czuwać UOKiK. Niewątpliwie są to zmiany korzystne dla klientów branży turystycznej, o ile tylko biura podróży nie znajdą sposobów na omijanie przepisów. O tym jak będą działały nowe przepisy, dowiemy się już od 1 lipca 2018 roku.

0 0 votes
Jak oceniasz
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments