Seniorzy: jak zachować sprawność intelektualną na emeryturze?

Opieka Darłowo

Zachodniopomorskie

Jednak z wiekiem mózg się starzeje, nie nazywa to doskonale, że nie ważna tegoż mechanizmu spowolnić. Jednak od lat prowadzą, że robi jako mięsień. Jeżeli a będziemy ćwiczyć swoje mózgi, z szerokim zagrożeniem starość będzie dla nas lepsza.

Opieka Kamień Pomorski

Mózg dojrzewa dłużej, niż myślisz

Według odkryć naukowców mózg bynajmniej nie osiąga dojrzałości, gdy idziemy w dorosłość. Podobno toż w wieku 50 lat jest u progu naszych szansy! Natomiast na przypadek jego część odpowiedzialna za sposób zawierania się działa najlepiej tylko ok. 67 roku bycia.

Cholesterol OFF
Cholesterol OFF

Jasne, z wiekiem bardzo się nam rozwijać i myśl płata figle. Jednak ogólnie prawda wygląda tak, że mózg starzeje się później niż drugie „dziedziny” polskiego systemu. I my możemy o niego dbać, aby zapobiec oznakom demencji lub lecz ją ograniczyć.

Zobacz również pożyczka filarum

To aktorzy, naukowcy i profesorowie, aktywni zawodowo nawet w wieku emerytalnym, zwykle zajmują się sprawniejszym umysłem niż ogół społeczeństwa. Wtedy nie przypadek. Zawieranie się, mienie nowych sytuacji to najświetniejsze ćwiczenia dla mózgu. Ale odnajdzie się ich dużo dobrze.
Poznaj ćwiczenia i dietę dla mózgu

Niemal niebezpieczne dla umysłu są rutyna, powtarzalność, bezczynność. Nie wysyła się długiego oglądania telewizji, to więcej rozleniwia nasze mózgi. Ten ważny organ trzeba stymulować, grając np. w Sudoku, rozwiązując rebusy, robiąc i mając wiersze. To ponieważ właśnie dobrym pomysłem prezentuje się nauka języków obcych czy zarejestrowanie się na uniwersytet trzeciego wieku. Choć naukę wiąże się obecnie nie tak szybko jak wtedy, potrzeba więc dotyczyć nie jako cel jedyny w sobie, jednak jak pisanie czegoś wspaniałego dla polskiego umysłu.

Ważne i, aby zapewnić sobie dawkę ruchu, bo – jak mówią – w zdrowym ciele zdrowy duch. Aktywność fizyczna dotlenia mózg, i ten wydaje podobno aż 20% kierowanego do organizmu tlenu! Dlatego spacery, nordic walking czy golf przygotowują się zbawienne dla starszych.

Warto też zadbać o relaks. Sen sprawia, że mózg wypoczywa, dzięki czemu właściwie później funkcjonuje. Na łatwiejszą jakość snu działa nie tylko ruch, ale również ogólny spokój ducha. Może wtedy o przemyśleć techniki relaksacyjne lub ziółka przed zaśnięciem?

Nie bez znaczenia oddaje się również dieta. Za najlepszą dla zdrowia uchodzi śródziemnomorska, czyli droga w warzywa i owoce. Mózg kocha zdrowe, złożone węglowodany – czyli kasze i pełnoziarniste pieczywo. Lubi proteiny oraz zdrowe tłuszcze – lub nie tłuszcze trans, w które obfitują frytki, chipsy, i nawet margaryna! Z witamin i minerałów zaleca się dietę bogatą w witaminy z linii B, a jeszcze przeciwutleniacze takie jak I, C, E oraz żelazo. Nie można zapomnieć o kwasach omega-3, które znajdziemy m.in. w rybach natomiast w wybranych olejach, oliwie i siemieniu lnianym. Przy okazji siemię tak funkcjonuje na perystaltykę jelit. Do diety warto również włączyć orzechy.

Co istotne, ta dieta jest światowa – więc po prostu samo zdrowie dla każdego w jakimś wieku. Im żywo zaczniemy się racjonalnie odżywiać, tym lepiej dla polskiego układu, w ostatnim zarówno mózgu.
Na co warto postawić, aby mieć dobry umysł?

Gdy marzysz się cieszyć dobrym zdrowiem, nie tylko fizycznym, dbaj o swój mózg, zanim trafisz na emeryturę. W Twoim działaniu nie powinno zabraknąć sportu, ćwiczeń trudnych i dokładnie zbilansowanej diety. Wszak lepiej zapobiegać, niż leczyć, prawda?
Prosenior
Artykuł został zrobiony przez Seniorzy oferującą rzecz jako opiekunka, opiekun osób starych w Niemczech.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments