Taśmy do pakowania są nieodzownym atrybutem przedsiębiorców, którzy na co dzień zajmują się magazynowaniem, pakowaniem i transportowaniem towarów. Używają ich osoby zatrudnione w branży e-commerce, pracownicy domów wysyłkowych oraz sklepów, które sprzedają wielkogabarytowe przedmioty, między innymi sprzęt AGD. Taśmy do pakowania znajdziemy także w większości gospodarstw domowych. O tym, ilu osobom przynoszą korzyści i pomagają w codziennej pracy, długo można by opowiadać.
Taśmy do pakowania powinny być solidne, trwałe i umożliwiać zabezpieczanie magazynowanych i przesyłanych przedmiotów. Szczególnego znaczenia cechy te nabierają w branży e-commerce, gdzie z wysyłką towaru pracownicy spotykają się na co dzień. Zanim jednak przejdą do pakowania, powinni z uwagą wybrać odpowiednią taśmę. Okazuje się, że na rynku dostępnych jest ich kilka, a różnice pomiędzy nimi dotyczą ich szerokości, długości, koloru, nadruku, rodzaju kleju oraz materiału, z jakiego wykonany został nośnik.
Taśmy z nadrukiem w branży e-commerce
Doświadczeni sprzedawcy internetowi wiedzą, jak duże znaczenie dla prowadzonego biznesu mają taśmy z nadrukiem. Pierwsza istotna kwestia to estetyka. Zwykłe taśmy pakowe są białe, brązowe lub transparentne. Taśmy z nadrukiem mogą mieć różne kolory oraz naniesiony motyw przedstawiający logo sklepu lub zawierający hasło reklamowe. Na taśmie może też zostać umieszczony adres e-mail albo dane teleadresowe firmy. Jakie ma to znaczenie?
Paczki oklejone taśmą z nadrukiem świadczą o profesjonalizmie przedsiębiorcy i dbałości o szczegóły. W czasach, kiedy coraz więcej osób kupuje przez Internet, rosnąca konkurencja w sieci utrudnia dotarcie do nowych klientów i nawiązanie z nimi trwałych relacji. Warto wykorzystać każdą z możliwych dostępnych metod, by zwiększyć swoją przewagę nad konkurencją. Taśmy z nadrukiem są doskonałym nośnikiem reklamowym. Fakt, że oklejone nimi paczki, zanim zostaną dostarczone odbiorcy końcowemu, przechodzą przez wiele różnych rąk, zwiększa szanse przedsiębiorcy na zdobycie nowych klientów. Dlatego tak ważne jest, by umieszczony na taśmie nadruk zwracał uwagę i zapadał w pamięć. Oczywiście w pozytywnym znaczeniu. Dobrze też, jeśli nadruk będzie spójny z wizerunkiem firmy dostępnym w sieci. Zbieżne motywy, hasła, kolory oraz identyczne logo ułatwia identyfikację firmy i pomaga w budowaniu świadomości marki wśród klientów.
Wybieramy rodzaj nośnika i klej
Zanim przedsiębiorca określi, co dokładnie zostanie nadrukowane na taśmie do pakowania, powinien zdecydować, jaką taśmę wybierze. Znaczenie ma tutaj rodzaj nośnika, na którym umieszczony zostanie nadruk oraz naniesiona na ten nośnik warstwa kleju. Wybór materiałów wpływa na właściwości taśmy, jej przeznaczenie i sposób użytkowania. Przedsiębiorca, podejmując decyzję, powinien wziąć pod uwagę wagę pakowanych towarów oraz warunki, w jakich taśma będzie musiała pracować. Wilgotność, a także wysokie lub niskie temperatury mogą osłabiać jej działanie. Właściwy dobór materiałów, z których produkowana jest taśma, pozwoli dobrze zabezpieczyć przesyłkę i ochronić umieszczony w niej towar.
Obecnie producenci taśm pakowych stosują dwa rodzaje nośników: polipropylen (PP) lub PVC. Polipropylen jest najczęściej stosowanym materiałem, który może być łączony z każdym rodzajem kleju stosowanym do produkcji taśm pakowych, a PVC jedynie z jednym z nich – klejem Solvent. Nośnik PVC jest grubszy od polipropylenu, ale także mniej popularny.
Bardzo istotny jest również odpowiedni klej. Do wyboru przedsiębiorców pozostaje wspomniany wyżej klej Solvent, Eco Solvent lub Hot melt. Pierwszy z nich – Solvent – produkowany jest z naturalnego kauczuku i cechuje się doskonałymi właściwościami klejącymi. Jego zaletą jest wysoka odporność na niesprzyjające warunki atmosferyczne. Solvent doskonale zachowuje się zarówno w wysokich, jak i niskich temperaturach, co doceniają między innymi producenci mrożonek. Trwałość zachowuje w szerokim zakresie temperatur, bo od – 10°C do + 60°C. Solvent często wykorzystywany jest do zabezpieczania ciężkich i wielkogabarytowych paczek.
Dobrymi właściwościami klejącymi charakteryzuje się również klej Eco Solvent. W połączeniu z nośnikiem polipropylenowym stanowi taśmę, która najczęściej wykorzystywana jest do nanoszenia nadruków. Klej Eco Solvent znajduje zastosowanie do pakowania i zabezpieczania przedmiotów o małych i dużych rozmiarach.
Klej Hot Melt z kolei produkowany jest na bazie kauczuku syntetycznego i należy do klejów termopotliwych, czyli takich, które aktywowane są wysoką temperaturą. Doskonale nadaje się do klejenia takich materiałów jak kartony tekturowe oraz foliowe opakowania. Szybko łączy się z klejoną powierzchnią i również wykazuje dobre właściwości klejące. Znajduje zastosowanie do zabezpieczania paczek o małych i dużych gabarytach.
Różnorodność taśm do pakowania daje przedsiębiorcom duże możliwości, ale wymaga też podjęcia właściwej decyzji w zakresie ich wyboru i dostosowania do własnych potrzeb. Odpowiednio dobrana taśma podnosi bezpieczeństwo magazynowanych i przesyłanych towarów.
Więcej informacji na temat taśm z nadrukiem znaleźć można na stronie https://opakowania24.eu/tasmy-z-nadrukiem.html